Eerste dagje Umang! - Reisverslag uit Chembur, India van Donnee Bezemer - WaarBenJij.nu Eerste dagje Umang! - Reisverslag uit Chembur, India van Donnee Bezemer - WaarBenJij.nu

Eerste dagje Umang!

Door: donneebezemer

Blijf op de hoogte en volg Donnee

08 Mei 2012 | India, Chembur

17/04/2012

Namaste!
Vandaag officieel eerste werkdag. Je bent heel vrij in hoe en wat je zoal doet op een dag, het voelt ook niet echt als werk! Eerst Razia begeleid bij het wegen en rond gelopen om iedereen te controleren op taakjes en natuurlijk een praatje gemaakt met iedereen. Om iedereen te leren kennen. Verder help je een beetje links en rechts.
Savatri werkt in de keuken en is echt een topvrouw! Ze zorgt voor iedereen en slaat niemand over. Ze loopt ook heel de dag te geinen, papiertjes in je shirt, s’ middags hadden we een meel gevecht en ’s avonds had ze me vastgebonden aan de cliënten, haha! Je kunt maar iets te doen hebben…
Daarom schrokken wij ook heel erg toen ze ’s avonds ineens niet meer reageerde. Ze leunde achter tegen mijn stoel aan. Dat heeft ze wel eerder gedaan dus.. toen we contact met haar probeerde te maken, merkten wij dat er iets niet helemaal oké ging. Ze reageerde nergens meer op en we kregen haar in eerste instantie ook niet wakker. Toen liet ze zichzelf vallen om te gaan liggen. Wij hielpen haar natuurlijk!
Ze deed allemaal rare dingen, het leek wel alsof ze in een psychose zat ofzo! Na een tijdje was ze gelukkig weer bij gekomen en hebben we een tijdje samen met de jongeren, samen bij haar buiten op de veranda gezeten. Verder vandaag ook “the rain dance” gedaan.
Dat is een soort openlucht tentje met sproeiers op het “plafond”. Als je die aanzet is het net regen. Ook heb ik les gegeven in rekenen en taal. Dat was echt super leuk om te doen. Super leuk om te zien, hoe graag ze allemaal willen leren! Dat gaat echt nergens over!
Sweet dreams. X Donnéedidi