Prioriteiten (week 2) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Donnee Bezemer - WaarBenJij.nu Prioriteiten (week 2) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Donnee Bezemer - WaarBenJij.nu

Prioriteiten (week 2)

Door: Loes en Donnée

Blijf op de hoogte en volg Donnee

16 November 2015 | Suriname, Paramaribo

Zoals te lezen in de titel hadden Loes en ik de afgelopen 3 weken andere prioriteiten. Wij hebben zo veel belangrijke dingen voor ons onderzoek moeten doen, maar ook heel veel leuke dingen gedaan.

Maandag 26 oktober.
We moesten er toch eindelijk aan gaan geloven, volgende week maandag begint ons onderzoek en dat vraagt ook om voorbereidingen. Ondertussen zijn de andere dames van het onderzoek allemaal gearriveerd en geacclimatiseerd dus taken verdelen it is! Gelukkig waren wij het snel eens over de verdeling en zij een klein duiveltje op onze schouders dat we dan best even konden gaan zwemmen. Als afsluiter van de dag hebben we nog even gezellig een borreltje gedaan met de rest van onze lieve prinsesjes in ons huisje in Paramaribo.

Dinsdag 27 oktober.
Deze dagen moeten er ook zijn.. het huiswerk maakt zichzelf niet en de roti's sporten zichzelf er niet af.

Woensdag 28 oktober.
Ondanks dat de ochtend saai begon met huiswerk maken, zijn we in de middag gaan shoppen. Aangezien Paramaribo in veel opzichten goedkoper is dan Nederland zagen wij dit wel zitten.

Shoppen is een groot drama! Als een bezetene ga je elk kledingstuk uit het rek bekijken met een niet zo kritische blik, als het je gelukt is iets leuk te vinden is het er niet in jou maat, wanneer je dan eindelijk iets hebt gevonden dat leuk is en wat past is het duur - Aldus het winkelen.

Maar wij waren snel getroost met het feit dat het vanavond om 00:00u Marceline haar verjaardag is! Om dat te vieren zijn we naar 'The Garden' geweest waar dus elke woensdag avond karaoke is en laten we eerlijk zijn, iedereen denkt beter te kunnen zingen naar een paar drankjes. Aangezien we toch wat te vieren hadden was dit een goede combinatie. Lekker zingen en borrelen en om 00:00u hebben we het Surinaamse verjaardagslied voor haar gezongen met zijn alle: https://www.youtube.com/watch?v=f_EyatKKa0M

Jammer hé, jullie hadden gehoopt dat wij op deze video zelf aan het zingen waren.

Donderdag 29 oktober.
Omdat Marceline vandaag natuurlijk jarig is zijn wij 's avonds naar de Havanna gegaan! Bij Havanna kun je van 23:00u tot 1:30u salsa dansen, daarna veranderd de Havanna in een club waar je lekker kan dansen als je nog geen salsa lessen hebt gehad. Wij hebben onze ogen uitgekeken naar het mooie dansspel en hebben besloten om ook maar eens salsa lessen te gaan volgen. Verder was het weer een fantastische geweldig gezellige avond met onze heerlijke huisgenoten. Oh oh oh.. wat hebben wij het getroffen!

Vrijdag 30 oktober.
Het is weer vrijdag, dat betekend brak met zijn allen aan het zwembad liggen bij 'Zin'. Wat een gezelligheid weer, het zwembad toverde zich spontaan om in een halve poolparty met allemaal gezellige mensen.
Tegen de avond hebben Loes en ik besloten eens verstandig te zijn en te gaan sporten in plaats van feesten. Pa, moeder.. zijn jullie trots op ons?

Zaterdag 31 oktober.
Wij zijn nog lang niet bruin genoeg dus gaan wij lekker zonnen bij 'Krasnapolsky hotel' om ons ook mentaal voor te bereiden op de poolparty vanavond. Helaas mag ik over deze party geen verdere informatie verstrekken.

Zondag 1 november.
Omdat wij thuis ook een klein zwembadje hebben, zijn we hier de hele middag met een aantal huisgenoten in gaan zitten en hebben we lekker de gezellige avonden die we al gehad hebben besproken. Aangezien niemand zin had om boodschappen te doen heeft iedereen op tafel gegooid wat hij nog in huis had, van al deze random ingrediënten hebben we een gezamenlijk tapas maaltijd gemaakt, waar we een spelletje 'ik heb nog nooit' hebben gespeeld.

Dikke Brasa!