Meeting.. meeting.. meeting - Reisverslag uit Chembur, India van Donnee Bezemer - WaarBenJij.nu Meeting.. meeting.. meeting - Reisverslag uit Chembur, India van Donnee Bezemer - WaarBenJij.nu

Meeting.. meeting.. meeting

Door: donneebezemer

Blijf op de hoogte en volg Donnee

08 Mei 2012 | India, Chembur

02/04/2012

Vandaag onze eerste echte meeting gehad met Marlies (onze “stage begeleidster”).
We hebben haar laten zien met wie we allemaal werken en wat we allemaal doen op onze werkdagen. Ook hebben we verteld water allemaal al is verbeterd en wat niet gelukt is..
Goede dingen zijn bijvoorbeeld:
- De kinderen worden nu gewassen op een maat i.p.v. de harde, koude, natte vloer.
- De kinderen worden op een mat/matras afgedroogd, omgekleed etc. i.p.v. op de harde grond.
- Er is een tandarts langs gekomen om te kijken hoe het ervoor staat met de kinderen.
- De tandarts heeft ook tandenborstel en tandpasta gedoneerd voor de kinderen.
- Alle kinderen worden nu afgedroogd met een eigen handdoek.
- Alle kinderen gebruiken dus een eigen tandenbostel met hun naam erop. Elke da worden hun tanden en tong gepoetst.
- Alle kinderen hebben hun eigen persoonlijke talkpoeder bakje met hun naam erop.
- De kinderen krijgen drinken, tussen de maaltijden dor.
- Wonden worden na het douchen bekeken en zo nodig verzorgd.
- Wij hebben een picto boek gemaakt met een beschrijving voor het tanden poesten en voor het wassen + “real life” foto’s van het wassen die wij zelf hebben gemaakt.
Zo dat waren even de punten die ik nu kan bedenken.
Het eten geven gaat nog niet helemaal goed! De kinderen worden nog steeds liggend eten gegeven. Soms liggen de kinderen te hoesten, huilen of zelfs half te stikken en te gorgelen in hun eten. Dat is wel het grootste punt voor nu!
Maar daar zijn we nu ook mee bezig. Verder nog leuk gespeeld met de kindjes! De eerste keer mijn baby meegenomen (Mansi). Zei hoort eigenlijk niet bij “the special children”. Maar wordt nooit mee naar buiten genomen, daarom.. That’s it for now!
X Namaste, Donnée (didi)