Ons project in India - Reisverslag uit Vught, Nederland van Donnee Bezemer - WaarBenJij.nu Ons project in India - Reisverslag uit Vught, Nederland van Donnee Bezemer - WaarBenJij.nu

Ons project in India

Door: donneebezemer

Blijf op de hoogte en volg Donnee

12 Februari 2012 | Nederland, Vught

In de stage periode ga ik samen met 2 klasgenoten (Lisa Huisman en Evelien van Den dungen) meehelpen in het weeshuis 'Bal Anand' in Mumbai.
Voor veel van deze kinderen wordt geprobeerd een gezin te vinden die hen op wil nemen ter adoptie.

Op Bsl Anand word geprobeerd hen zo goed mogelijke zorg te geven: voeding, medische zorg, therapie en indien mogelijk ook scholing. Met het verstrijken van de jaren worden een aantal van deze jongeren te oud om nog langer in het kindertehuis te wonen. Maar een andere plaats om te wonen was er niet.

De directrice van het kindertehuis, Miss Sulu Kalro wilde beslist niet dat haar kinderen op straat zouden belanden. Ze wilde proberen voor deze kinderen een goed onderkomen te vinden voor de toekomst. Hoe ze dat moest doen was voor haar echter een groot probleem. Plannen waren er wel, maar geld niet.

Miss Sulu Kalro begon vol goede moed met fondsenwerving binnen India en hoewel ze daar wel wat bronnen aan heeft kunnen boren, leverde dit lang niet voldoende geld op om de plannen voor de kinderen te kunnen gaan verwezenlijken.

Om die reden is in juni 2006 de stichting 'Welzijn kinderen van Bal Anand' opgericht. Het hoofddoel was het mogelijk maken van een begeleid wonen op het platteland, net buiten Mumbai waar de gehandicapte kinderen uit Bal Anand de rest van hun leven onder begeleiding kunnen wonen.

Zo werd eind 2006 de grond aangekocht in Karjat. In april 2007 is de eerste steen gelegd en op 28 maart 2010 werd de zorgboerderij voor het eerst door jongvolwassene in gebruik genomen.

De zorgboerderij heeft de naam UMANG gekregen dat HOOP betekent. De kinderen hebben hier hun eigen plekje gekregen en kunnen hier onder begeleiding wonen en werken; op het land, met de dieren en in de huishouding.

Voor meer informatie:
www.stichtingbalanand.nl

• 28 Februari 2012 - 18:12

Mylene:

Oehh schattie wat goed dat je dit hebt aangemaakt!! Wel elke keer wat schrijven he, zodat wij hier in NL op de hoogte blijven hihi!!!

Heel veel succes en plezier daar!
    Zal je missen hoor!

Dikke kus,
    Mylo

• 28 Februari 2012 - 20:15

Marissa :

Hee!!
    Super mooi project en ik wens jou veel succes en natuurlijk ook heel veel plezier..
    Groetjes!

• 28 Februari 2012 - 20:34

Sanne:

Heel veel plezier meis! Ik zal je missen:'(

Xxxxx