Happy Holi! - Reisverslag uit Chembur, India van Donnee Bezemer - WaarBenJij.nu Happy Holi! - Reisverslag uit Chembur, India van Donnee Bezemer - WaarBenJij.nu

Happy Holi!

Door: donneebezemer

Blijf op de hoogte en volg Donnee

12 Maart 2012 | India, Chembur

08/03/2012

Happy Holi!
Vandaag was er een nationale in India genaamd: Holi. Ze vieren dan dat er 2 goden bij elkaar komen ofzo. Weet het niet zeker. Maar wat ik wel weet is dat ze dit in Nederland ook zouden moeten vieren, hoewel het dan waarschijnlijk een grote chaos zou zijn, haha..
Het was echt super leuk!!! Ze vieren het door middel van elkaar onder smeren/gooien met kleuren. Hiervoor gebruiken ze gekleurd water, verf en poeder. Wat een troep, heb me al 10.000x gewassen en ik ben nog steeds roze/paars/oranje/groen/blauw/rood/geel/zilver/wit etc.. haha!
Vandaag ook weer lekker onder gepoept door een vogel toen ik mijn arm uit een tuk tuk stak!! Maar Lisa is ook weer ondergescheten dus dat is een troost!
S’ochtends op Bal Anand hebben we Holi gevierd met de kindjes. Dat was echt super leuk! Er was muziek en we gingen met de kindjes dansen en elkaar natspuiten met de tuinslang.
Toen we een stukje gingen lopen om wat drinken te halen, werden we echt aangevallen door alle mensen met al hun kleuren. Al onze kleren, haren, spullen en vooral gezicht zijn helemaal bont gesmeerd en heb denk ik wel 100x “Happy Holi” gezegd vandaag!
Op een gegeven moment waren er heel veel vervelende dronken mannen op straat die ons gingen achtervolgen, ondergooien met kleuren en proberen te betasten. Maar dat laten wij natuurlijk niet toe. (Het betasten dan!) Verder zat alles op straat onder de kleuren en overal rijden jongeren rond op brommers die Happy Holi roepen naar iedereen. Al om al was het super leuk vandaag en is het super vet om meegemaakt te hebben. Morgen nog wel werken en vergaderen, daarna weekend! Woohoo!!
Happy Holi en veel liefde! X Donnée