Shopping! - Reisverslag uit Chembur, India van Donnee Bezemer - WaarBenJij.nu Shopping! - Reisverslag uit Chembur, India van Donnee Bezemer - WaarBenJij.nu

Shopping!

Door: donneebezemer

Blijf op de hoogte en volg Donnee

12 Maart 2012 | India, Chembur

10/03/2012

Goodmorning!
De goede voornemen om vandaag om half 9 op te staan is gefaald! Maar het valt niet tegen, 10 uur uit bed op onze vrije dag.. Maar we zijn daarna dus naar Mumbai Centrum gegaan. Afgezet door een taxi, aangezien we veelte veel moesten betalen en daarna: SHOPPEN!!!
Onderweg in de taxi naar het Centrum komen er allemaal mensen aan de auto om je spullen of bloemen te verkopen, aangezien je daar vaak in de “file” staat. Onderweg zijn we ook nog gefilmd door voorbijgaande auto’s. Zelfs bewaking mannen vragen soms of we met ze op de foto willen..
Tijdens het winkelen word je echt achtervolgd door iedereen, soms achtervolgen ze je wel eens 10 minuten lang.. Terwijl je al 100 keer hebt gezegd dat je niet geïnteresseerd bent. Als je ergens naar kijkt heb je het volgens deze mensen al gekocht en als je al alleen maar langs een winkel loopt word de deur al open getrokken, dat het al moeilijk is om “niet” naar binnen te lopen, omdat de stoep anders ophoud!
We hebben alle 3 een super mooie echte Indiase jurk “Saree” gekocht, allemaal met steentjes en palletjes. Lisa heeft een bordeaux rode, Evelien een blauw/paarse en ik een roze/paarse. Die van Evelien en Lisa waren toevallig al klaar. De mijne moet nog gemaakt worden, omdat ze alleen de stof nog hadden. Volgende week ga ik hem ophalen, dus dan zal een proberen zo snel mogelijk een foto op internet te zetten. Verder hebben we ook nog een lading “Bindies” gekocht. Dat zijn de bekende stippen die de vrouwen op hun voorhoofd dragen. Je hebt echt ontelbaar veel verschillende Bindies, dus wij konden onszelf niet beheersen. Verder hebben we super veel lol gehad met afdingen en mensen lastigvallen, als zij het bij ons doen mogen wij dat ook bij hen vind ik!
Op de terugweg zijn we ook nog uitgenodigd door een groep mensen die op straat op de grond aan het kaarten waren. Ze zaten op kranten te kaarten en wouden dat we erbij kwamen zitten. Haha.. Maar helaas, wij moesten op tijd “thuis” zijn voor het eten.
Verder eet je hier vrijwel altijd vegetarisch en op de grond (in het weeshuis dan).

Liefs en veel groenten!
X Donnée

• 12 Maart 2012 - 17:27

Joni:

Nou wat leuk kind wat een avonturen weer allemaal live like a rock star in india!!

• 12 Maart 2012 - 17:27

Joni:

• 19 Maart 2012 - 15:24

Donnee Bezemer:

@Joni; Yes we will! Je had er eigenlijk bij moeten zijn. Dit soort landen zijn niet hetzelfde zonder jou en daddy! haha.. X liefde