Namaste! - Reisverslag uit Chembur, India van Donnee Bezemer - WaarBenJij.nu Namaste! - Reisverslag uit Chembur, India van Donnee Bezemer - WaarBenJij.nu

Namaste!

Door: donneebezemer

Blijf op de hoogte en volg Donnee

06 Maart 2012 | India, Chembur

06-03-2012

Namaste!

Vandaag werkdag nummer 2. Wij hebben besloten dat we om 8.00 uur zouden beginnen zodat wij het douchen ook mee kunnen maken. Het douchen van de kinderen is zogezegd.. niet als in Nederland. Eerst moeten wij meehelpen om de kinderen op te tillen, de begeleidster tilt het kind op bij de benen en ik moet het kind optillen bij de armen. Dan word het kind neergelegd op de grond in de douche. Daar worden vervolgens de kleren van het lijf afgerukt. Als het kind nog ontlasting aan zijn billen heeft door de luier dan laten zij dit ook gewoon zitten, sommige kinderen liggen dus in de poep gedoucht te worden. Het douchen doet de begeleidster zelf. Ze zeept het kind helemaal lomp in, zeep in de ogen.. geen probleem!
Daarna krijgen ze een paar plenzen waren vanuit een bakje in hun gezicht. Ook bij blinde kinderen die zich wezenloos schrikken. Als dit ritueel geweest is word het kind terwijl het nog nat is naar een andere kamer gebracht waar de rest van de kinderen ook is en word op een kleed neergelegd. Daar worden de kinderen dan afgedroogd. Dit uiteraard ook met lomp geweld. Talk poeder overal en dan een luier die of 10 maten de klein is of 10 maten te groot. De kinderen hebben dan ook allemaal schrale drukplekken (daar lijkt het op) op hun heupen van de luiers. Eentje heeft zelfs al decubitus, dit omdat hij altijd in dezelfde houding ligt.
De kleren worden ook met geweld aangetrokken ook al doet het pijn bij sommige kinderen i.v.m. hun beperkingen. Wij proberen rustig af te drogen en aan te kleden en ondertussen wat te spelen met de kindjes. Maar dit gaat voor hen te langzaam. Ze gaan zich hier dan mee bemoeien en beginnen aan de kinderen te trekken en toe doen. Wij mogen hier niets van zeggen omdat dit heel ongepast is daar. Wij moeten verbeterpunten opschrijven en door communiceren aan Sulu en haar “rechterhand” zodat zij het op een geschikte manier kunnen uitleggen aan het personeel.
Kinderen worden gerust een uur op de grond gelegd of op de wc gezet als het personeel het te druk heeft met andere dingen. Ik moest een beetje denken aan “The Sims” waar ze ook alles op de grond leggen als ze even geen betere plek kunnen vinden.
Verder zijn de kinderen heel leuk en willen ze constant al je aandacht. Ze staan met meerdere aan je kleding te trekken om maar aandacht te krijgen. Wij proberen dan zo goed mogelijk onze aandacht te verdelen maar dit is niet altijd mogelijk. Alle kindjes noemen ons “Didi” dat betekend “Big Sister”, dus dat is wel echt super schattig.
Nou dat was hem wel weer even voor vandaag.

Liefs Donnée

  • 06 Maart 2012 - 18:59

    Monique Timmermans:

    Hee dapper ding!! Geweldig nu we van je moeder deze site gekregen hebben dan kunnen we ju volgen vanuit het zonnige Vught; echter het haalt hier de 32 graden (net) niet!! Ha, ha, ha,. Je zou zo alle kinderen zelf willen douchen en afdrogen alleen al voor de liefde die je deze kinderen zou willen geven. Hé lieverd zet 'm op en we mailen snel weer: dikke kus van ons allemaal.

  • 07 Maart 2012 - 18:27

    Oma:

    Hoi lieverd, ik heb net je verslag gelezen en mama schrijft nu namens mij. Ik vind het verschrikkelijk om te horen hoe ze met de kindertjes omgaan tijdens het douchen, kunnen jullie daar niets op vinden om daar verandering in te brengen? Ik moet wel lachen om je verhaal want je weet het wel leuk te brengen en fijn dat je zo goed met Lisa en Evelien overweg kunt. Lieve schat, ik weet niet zo goed wat ik allemaal moet zeggen via mail, ben geen briefschrijfster. Wens je veel succes en hoop dat je het vol kunt houden! Liefs en ik hou heel veel van jou! Dikke knuffel en kus van jouw Oma

  • 07 Maart 2012 - 18:42

    Mama:

    Lieve troel van me, ik heb je e-mail ontvangen en mail je morgen terug, dan heb ik iets meer gelegenheid om van alles te vertellen because you told me you want to know EVERYTHING about Oma, Joni , me and more...
    Liefs, ly, knuffels XxxMoetieXxx


  • 07 Maart 2012 - 21:52

    Joni:

    Lief! wel een beetje jammer van die poep. Het is wel een wereld van verschil my god! Kunne jullie daar iets aan doen dfat de kinden niet oplossen tijdens het douche ritueel?

  • 10 Maart 2012 - 10:57

    Rina, Ineke En Kel:

    Heey meis,

    nou we volgen je op de voet hoor, leuk je verhalen te lezen en wat is de wereld daar anders he.
    Zou mooi zijn als je een onderdeeltje van verbetering voor de kinderen kan zijn toch??

    Heel veel liefs uit Vught

  • 16 Maart 2012 - 18:53

    Donnee Bezemer:

    @ Monique: Jaa wat leuk dat iedereen mij volgt op deze site. Hier is het echt bloed heet!! In Nederland valt het ook niet tegen geloof ik.. 10 graden is al heel wat... haha!! Bedankt voor je lieve berichtjes! X Donnee

  • 16 Maart 2012 - 18:54

    Donnee Bezemer:

    @ Oma: OMAAAAAAAAAAA. leuk dat jij ook mijn verslagjes leest bij mama. Leuk dat je nog een berichtje stuurt, dat vind ik echt heel leuk! Ik vind dat je wel goed kunt schrijven hoor! Oma i loveyou en misschien binnenkort skypen met mama! haha xxkusjess

  • 19 Maart 2012 - 14:55

    Donnee Bezemer:

    @ moetie: ik heb nog geen mail van je ontvangen hoor! En ik wil nogsteeds alles weten!! haha

  • 19 Maart 2012 - 15:21

    Donnee Bezemer:

    @Ineke, Rina en Kel: Thankyouuu.. hier is het echt top! Heb net ook al een berichtje achtergelaten op de facebook van kel. Verandering maken is lastig hier zoals je al wel eerder kunt lezen. Ze doen het goed als je er bij bent maar als je 1 seconde niet kijkt gaat het weer zoals tevoren!! Beetje jammer.. Mja we zijn nog hard aan het werk om te bewijzen dat het ook anders kan. Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Chembur

Donnee

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 15656

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2015 - 18 Januari 2015

Onderzoek in Suriname

03 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Stage in India!

Landen bezocht: